Lietuvos Respublikos įstatymo 10 straipsnio 9 dalyje yra nurodyta, kad policija ir kiekvienas vairuotojas tuo pačiu – turi užtikrinti, kad transporto priemonės bus tvarkingos, saugiai eksploatuojamos kelyje, kad vairuotojai bus patyrę ir tuo pačiu gebūs atlikti kitas funkcijas, kurios reikalingos, kad pavyktų išvengti avarijų. 

Taigi, kiekvienas iš mūsų yra atsakingas už smulkmenas, kurios lemia saugumą kelyje.

Kelių eismo taisyklių 223 punkte yra nurodoma, kad transporto priemonė turi atitikti keliamus reikalavimus, kurie yra patvirtinami po techninės apžiūros. Techniniai transporto priemonės reikalavimai yra apibrėžiami Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-290 (2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. 2BE-88 redakcija). Jie apima ne tik padangas, tačiau joms skiriama gana daug dėmesio.

229 punkte pažymima, kad: „Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis“. Žinoma, šiltuoju metų laiku reikalingos būtent vasarinės padangos, o jeigu žiema ilgesnė nei įprastai – dygliuotų padangų naudojimas yra pratęsiamas Ministro įsakymu.

230 punktas taip pat apibrėžia, kad nuo lapkričio 10 dienos iki 31 dienos: „<…> draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, ir priekabas su vasarinėmis padangomis“.

Transporto  priemonės protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis:

  •         M1 klasės – 1,6 mm (nuo 11-10 iki 03-31 ) – 3.0 mm.
  •         M2 klasės – 2,0 mm (nuo 11-10 iki 03-31 ) – 3.0 mm.
  •         M3 klasės – 2,0 mm.

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 415 str. 2 d. numato, kad jeigu transporto priemonė neatitinka keliamų reikalavimų – bauda už pažeidimus siekia nuo 30 iki 40 eurų.

Žinoma, įstatymai kinta, tad labai svarbu sekti atsinaujinančius reglamentus kurie gali būti keičiami ir dėl nepastovių oro sąlygų, kurios nėra būtinos tam tikram metų laikui.