Visa tiesa apię padangų amžių (DOT)

 

Padangupartneris.lt laikosi (ETRMA) EUROPEAN TYRE & RUBBER MANUFACTURERS’ ASSOCIATION rekomendacijų. Naujos parduodamos padangos

yra laikomos naujomis, kurios yra ne senesnės nei penkeri metai. Tačiau gera praktika yra informuoti klientą apie padangų pagaminimo datą, jei padangos yra senesnės nei treji metai.

 

Trumpai apibendrinant galima teigti, jog:

• Iki 3 metų amžiaus padangos laikomos gautomis „ką tik iš gamyklos“ („Factory-fresh“) , Jeigu prie Padangupartneris.lt nenurodytas DOT, padangos bus („Factory-fresh“)

• Naujos padangos rekomenduojamos vadinti, kurios yra ne senesnės nei 5 metai.

• Bendras padangų tarnavimo laikas; rekomenduojamas iki 10 metų.

• Padangų eksploatavimo laikas; rekomenduojamas iki 6 metų.

 

Padangos yra sudarytos iš įvairių medžiagų ir gumos mišinių, kurie turi būtinas savybes tinkamam padangų funkcionavimui užtikrinti. Šių sudedamųjų medžiagų savybės bėgant laikui

keičiasi. Kiekvienos padangos senėjimo procesas priklauso nuo daugybės elementų, tokių kaip: sandėliavimo ir eksploatavimo sąlygos (oro sąlygos ir temperatūra, apkrova,

važiavimo greitis, slėgis padangoje, priežiūra ir tt.), su kuriais padanga susiduria per visą eksploatacijos laikotarpį. Sandėliavimo ir naudojimo sąlygos gali smarkiai skirtis,

todėl konkrečios padangos tinkamumo naudojimui laiką nuspėti iš anksto yra neįmanoma.

Sandėliavimo metu vyksta senėjimo pracesai, tačiau jie yra labai maži lyginant su pokyčiais, kurie prasideda padangas sumontavus ir pradėjus eksploatuoti.

 

Michelin per daugelį metų ištobulino sandėliavimo techniką, kuri garantuoja, kad prekybininkus padangos pasiekia tinkamos būklės ir tinkamai tarnausiančios visą eksploatacijos laiką.

Michelin grupės padangos gamyklos sandėliuose laikomos iki 3 metų, ypač kruopščiai kontroliuojamose sąlygose (temperatūra, drėgmė, šviesa…).

Michelin taip pat yra nustačiusi atitinkamus padangų sandėliavimo reikalavimus ir standartus padangų prekybininkams, kurių jie turi laikytis.

Siekiant įvertinti lengvųjų automobilių padangų eksploatacinių savybių pokyčius Michelin bendradarbiaudama su autoritetingomis organizacijomis (pavyzdžiui, ADAC)

per pastarąjį dešimtmetį atliko keletą testų lygindami naujas ir senesnes padangas (nuo 1 iki 4 metų senumo).

Vertinant padangų ilgaamžiškumą ir patvarumą nebuvo nustatyta jokių esminių skirtumų tarp naujesnių ir senesnių padangų.

Taip pat jokių reikšmingų skirtumų neužfiksuota ir rezultatuose ant šlapios ir sniegu padengtos dangos.

Vertinant padangų senėjimą labai svarbu atskirti kalendorinio padangos amžiaus (pagaminimo data) daromą poveikį nuo eksploatavimo metu atsirandančių pokyčių

(fizinį ir cheminį sudedamųjų dalių senėjimą nuo pokyčių nulemtų važiavimo metu veikiant apkrovai bei kintant temperatūrai).

Eksploatuojant padanga patiria milžinišką „stresą“ – kelio nelygumus, besikeičiančią temperatūrą, trinties jėgas ir kitas sąlygas, kurios neegzistuoja padangas sandėliuojant.

 

Senėjimo proceso eigą įtakoja du pagrindiniai veiksniai: vidinė dirbančios padangos komponentų temperatūra ir mechaninės jėgos ir apkrovos veikiančios padangą jos naudojimo laikotarpiu,

kurios neveikia sandėliuojamų padangų. Viskas, kas pakelia padangos temperatūrą, pagreitina chemines reakcijas vykstančias padangoje;

kuo aukštesnė temperatūra tuo aktyviau vyksta reakcijos ir senėjimo procesas. Remiantis temperatūros poveikiu cheminėms reakcijoms, galime teigti,

kad vienerius metus naudota padanga, nuvažiavusi 19 000 km paseno tiek pat kiek ir 17 metų sandėliuota 21C temperatūroje padanga.

Arba paimkime kitokį pavyzdį: naudojama padanga kas tris savaites pasensta tiek, kiek ir per vienerius metus pasensta sandėliuojama padanga,

o 35 % per mažai pripūsta padanga per savaitę nusidėvi daugiau negu metus sandėliuota padanga. Todėl vairuotojai turėtų atkreipti dėmėsį į tai,

kad jų saugumas daug labiau priklauso nuo padangos priežiūros ir naudojimo sąlygų visą eksplotavimo laikotarpį, nei nuo sandėliavimo amžiaus.

Michelin rekomenduoja bent kartą per metus padangas tikrinti specializuotuose padangų centruose ir keisti naujomis jeigu eksploatuojamos padangos pagamintos

daugiau nei prieš 10 metų. Per eksploatavimo laikotarpį padangos patiria daugybę įvairiausių smūgių, jėgų ir nepalankių sąlygų.

Po dešimties metų praktiškai nebeįmanoma nustatyti visų veiksnių su kuriais padanga susidūrė per visą tarnavimo laikotarpį. Todėl Michelin, saugumo sumetimais,

rekomenduoja nebenaudoti tokių padangų, nes nebegalima įvertinti jų tinkamumo naudojimui.

 

Padangupartneris.lt internetinėje parduotuvėje kiekvienas klientas ras sau tinkamas padangas, tiek pagal kainą, tiek pagal pagaminimo datą.

Įprastai DEMO* ir DOT premium klasės padangas įsigysite net iki 50% pigiau.

Padangupartneris.lt tiekėjai yra didžiausi Europos sąjungos padangų tiekėjai , kurie laikosi griežtų padangų sandėliavimo reikalavimų.

DEMO* – (DISMOUNTED) – Tai padangos, kurios jau kartą buvo sumontuotos ant ratlankio. Dažniausia tai padangos, kurios buvo sumontuotos ant naujų automobilių

išriedančių iš gamyklos ir nuvažiavusios iki 50km, o vėliau pakeistos kito sezono padangoms. DEMO padangos, prilygsta naujoms padangoms.

 

Plačiau apie padangų amžių skaitykite čia:

http://www.etrma.org/

https://www.continental-tires.com/car/tire-knowledge/tire-damage-age-repair/replacing-tires/

https://www.michelin.co.uk/auto/tips-and-advice/advice-auto/when-should-i-change-my-tyres/

https://www.theaa.com/driving-advice/safety/tyre-life-and-age