Registruotis

Ekologija – vis svarbesnė daugelio žmonių gyvenimo dalis, kurią stengiamasi įtraukti į labai skirtingas dienotvarkes. Nuo maisto iki transporto priemonės. Ar Jūsų mašina yra ekologiška? Kalbame ne tik apie elektromobilius, tačiau ir kitus komponentus, kurie suteikia jai daugiau santarvės su gamta. Pavyzdžiui, padangos, kurios taip pat gali būti daugiau eco-friendly arba mažiau.

Ekologinius padangų pokyčius skatina dvi galingos jėgos. Pirmoji – nauji teisės aktai, verčiantys gamintojus sumažinti taršos pėdsaką. Antroji – vairuotojai, kurie vis labiau nerimauja dėl savo daromo poveikio aplinkai. 

Džiugu, kad padangų gamintojai į tai reaguoja labai aktyviai. Ieškomos natūralios padangų gumos alternatyvos, galiausiai, galimybės, kurios padėtų kuo švariau utilizuoti senas, nebereikalingas padangas.

Ilgus metus nebuvo rastas tinkamas padangų gumos pakaitalas, tai yra, kita medžiaga, kuri taip pat atitiktų mašinos bei vairuotojo poreikius. Taip yra todėl, kad guma išlieka elastinga šiltoje ar šaltoje temperatūroje. Galiausiai, ji gana pigi, tad daugeliui vairuotojų tai yra labai svarbu. 

Tiesa, minusas, kuris prisideda prie taršos – toks didelis, kad paskutiniu metu labai daug ir garsiai kalbama apie gumos alternatyvas. Žinoma, bandoma rasti kuo mažiau taršias galimybes.

Padangų gamintojas „Continental“ alternatyvą rado mažai tikėtojoje galimybėje – kiaulpienėse. Šios gėlės šaknyse mokslininkai rado skystį, kuriame yra gumos dalelių. Skystis buvo perdirbamas į specialią medžiagą, kuri vadinama „Taraxagum“.

Kiaulpienes galima auginti Europos klimato sąlygomis, o ūkininkai jas gali nuskinti, kaip ir bet kurį kitą metinį derlių. Kadangi jos auga Europoje – tai galėtų sumažinti transporto sukeliamą taršos lygį, nes nereikalingas importas bei eksportas.

„Continental“ automobilių parodose demonstravo prototipus ir dabar planuoja tokias padangas pradėti gaminti. Pirmiausia orientuojamasi į žiemines padangos, kuriose visada buvo daugiau natūralios gumos, tai yra kaučiuko, nei kitose.  Natūralaus kaučiuko pakeitimas Taraxagum –  didelis žingsnis į priekį. Visgi tos tobulos medžiagos paieškos tęsiamos ir toliau.

Tiesa, natūrali guma padangose sudaro nuo 35 iki 40% . Papildomai naudojami ir sintetiniai produktai. Paprastai jie paimami iš naftos. Vienos padangos gamybai gali būti sunaudota iki septynių galonų naftos, todėl negalima pervertinti alternatyvių žaliavų paieškos dėl ekologinės naudos.

Žinoma, šiuolaikinių mišinių, dizaino ir gamybos dėka šiandieninės padangos tarnauja kur kas ilgiau ir užtikrina geresnes eksploatacines savybes. Tai irgi prisideda prie ekologijos puoselėjimo.  

Dauguma ekspertų teigia, kad norint užtikrinti optimalų saugumą – padangos turėtų būti keičiamos, kai jų protektoriaus gylis yra 3 mm, o žieminės padangos – 4 mm. Kartą per metus taip pat siūlome padangų patikrą palikti specialistams, kurie įvertins jų būklę.