Natūralu, kad dėvimos transporto priemonės padangos dėvisi. Tai yra neišvengiama. Tačiau kartais pastebima, kad vienos padangos yra kur kas labiau nusidėvėjusios nei kitos. Tai išduoda netolygiai nusidėvėjęs protektoriaus raštas, kuris yra ryškus signalas, kad reikia atkreipti dėmesį į padangas, kurios yra naudojamos.

Perkant geros kokybės padangas galite būti ramus, kad investuojate į kokybę, kuri yra patvari, tad tuo pačiu jums ilgai tarnaus. Šiuo metu rinkoje siūlomos sertifikuotos padangos yra atsparios išoriniams aplinkos dirgikliams, jomis galima važiuoti net ir gana sudėtingomis sąlygomis.

Visgi, kuo daugiau važiuojama ir kuo sudėtingesniais keliais – tuo dėvėjimasis yra intensyvesnis.  Dažniausiai labiausiai akis traukia šoniniai padangų pažeidimai. Kodėl? Kadangi būtent šonu tenka „liestis“ pro bordiūrų, duobių bei kitų kliūčių, kurių kelyje neišvengia net ir patys geriausi vairuotojai. Atsiradus įpjovimams, įtrūkimams padangose – jas būtinai reikia keisti naujomis.

Visgi, kai padanga naudojimo metu yra pažeidžiama ne po tam tikro važiavimo nesklandumo, o po truputį – tai rodo, kad jos kokybė nėra gera. Deja, dažniausiai tai pamatoma tik tada, kai nusidėvėjimo lygis yra labai didelis. Tokiu atveju važinėdami visada rizikavote. Tiesa, pamačius reikia kuo skubiau padangą keisti nauja ir kuo greičiau tai bus padaroma – tuo saugesnis turėtumėte jaustis.

Bene pati dažniausia nevienodo protektoriaus lygio nusidėvėjimo priežastis yra netolygus oro slėgis, tačiau tai tikrai nėra vienintelė priežastis. Visgi, netolygus slėgis padangose yra labai žalingas Jūsų padangoms ir Jūsų automobiliui apskritai, tad svarbu reguliariai tikrinti ir tuo pačiu papildyti, jeigu tik reikia.

Protektoriaus dantytumas dažniausiai pasireiškia nusidėvėjimu iš padangos „lauko“ pusės, tai yra tos, kuri dažniau veikiama išorinių dirgiklių. Žiūrint nusidėvėjimą matyti pjūviai, kurie vizualiai ir išduoda apie netinkamą padangos eksploataciją. Žinoma, visada atsiras tokių, kurie ignoruos tokį padangos defektą. Specialistai teigia, kad dažniausiai dėl tokių padangų dėvėjimosi saugumas dažniausiai nebus mažesnis, tačiau minusas, kad važiuojant galima girdėti pašalinius garsus, kurie trikdo vairuotoją. Taigi, bet kuriuo atveju protektoriaus dantytumas turi būti sprendžiamas pakaitine padanga.

Kitas galimas protektoriaus nusidėvėjimo lygis yra banguotumas, kuris taip pat matyti vizualiai. Dažniausiai šis padangos nusidėvėjimo tipas gresia galinėms padangoms. Tokios padangos pasidaro dėl to, kad galinės ašies ratų geometrija nėra tinkamai reguliuota. Taip pat kai kuriais atvejais ir dėl to, kad netinkamai veikia auto pakaba. Bet kuriuo atveju pamačius tokį padangos protektorių – siūlome jas keisti naujomis.

Gumos plyšimai yra dar viena deformacija su kuria gali susidurti vairuotojai. Jie dažniausiai pasitaiko prie padangos protektoriaus griovelių. Tokia problema dažniausiai „kankina“ tuos, kurie važinėja labai dideliu greičiu ir labai blogais keliais. Akivaizdu, kad priklausomai nuo dažniausiai važiuojamos kelio dangos reikalingos ir konkrečios padangos.

Jeigu norite būti ramus, kad Jūsų padangos Jums tarnaus kuo ilgiau ir tuo pačiu būsite saugus kelių eismo dalyvis – tokiu atveju reguliariai reikia tikrinti oro slėgį padangose. Nors tai gali atrodyti kaip smulkmena, tačiau jis garantuoja ne tik saugumą, tačiau ir ilgesnį padangų eksploatavimą.

Žinoma, visada pamačius neaiškius protektoriaus susidėvėjimus – verta tartis su specialistais. Jokiu būdu nevairuokite mašinos, kurios padangos nėra sveikos vizualiai bei techniškai po apžiūros.